Eerste werkweek - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 September 2014 | Australië, Barham

Eerste weekend gehad in Barham en ook al de eerste paar werkdagen. Zondag eerst mijn caravan schoon gemaakt omdat er een dikke laag stof in lag (maanden niet gebruikt). Rond de middag naar het gezin gegaan en toen gezien hoe 2 hanen geslacht werden en daarna zelf geplukt.. s avonds gezien hoe de ingewanden eruit werden gehaald. Je maakt nog wat mee hier.

Eerste werkdagen waren prima, gelukkig nog samen met de andere au-pair. Iedereen is gewend aan de vele au-pairs die komen op de school dus ik werd gelijk even voorgesteld.

Volgende week gaat de familie op vakantie voor twee week. Vrienden van het gezin wouden misschien ook wel een au-pair dus heb ik die vrouw vandaag ontmoet bij het dansen van de twee jongste jongens. Zaterdag kan ik naar dat gezin toe, zij hebben 2 meiden en zijn varkensboer of zo iets. Dus ik ga zondag gelijk mee naar de farmersmarket. Weer iets nieuws dus, maar wel goed voor het verbeteren van mijn Engelse taal.

Verder de afgelopen dagen beetje een dipje, thuis loslaten is best lastig. En genieten lukt dus nog niet echt altijd.


  • 17 September 2014 - 16:13

    Freddy:

    Zo maak je al van alles mee in je eerste week. Alleen maar nieuwe dingen wat je nog nooit eerder hebt gezien. Een heel ander leven dan hier in Nederland. Je eerste week zit er alweer bijna op. Tijd vliegt voorbij. Dat loslaten van je vertrouwde omgeving is en blijft de eerste tijd best lastig maar je zult merken dat het steeds gemakkelijker gaat. Wij lopen niet weg en zijn nog steeds daar wij jij ons hebt achtergelaten. Jij bent een uitdaging aangegaan om iets van de wereld te zien en te leren. GAAF!!! Deze ervaring neemt niemand je ooit meer af. GENIET!!! Wij houden van je xxx

  • 20 September 2014 - 05:34

    Anouk:

    Hee liefste vriendinnetje!
    Super leuk om wat van je te lezen! Wat verschillen onze levens ineens... jij Australië ik lekker colleges volgen... ik weet dat je het naar je zin hebt& daar ben ik heel erg blij om! Heb je je poëzie album al gelezen? Denk dat je nog harder moet huilen als ik toen moest! Ik mis je enorm... moet er erg aan wennen dst onze lvens zo ineens zo anders zijn! Ik vind je een top wijf en mis je verschrikkelijk net zoals je papa en mama♥ lieve dinen om te lezen.... ik hou van je skaddie! Kan niet wachten op het volgende verslag! xxxxxx uit de grote/kleine stad.....

  • 22 September 2014 - 21:20

    Harm Jan Verweij:

    Dag Sanne,

    Vandaag was ik in bakkerij Harms in Eelde en zag dat er een berichtje was geplakt op de vitrine voor de toonbank met de link naar jouw blog. Mijn naam zegt jou hoogstwaarschijnlijk niets maar je kent me wel, hoor, ik kom er altijd oud brood halen voor een groep ganzen. Ik had je beloofd je blog bij te zullen houden: bij dezen, ik heb zojuist alles gelezen.

    Je laatste berichtje hierboven is van 5 dagen geleden en je hebt het erover dat het loslaten van thuis een beetje lastig is maar waarom zou dat nodig zijn, vraag ik me af. Toen in de jaren 60 mensen naar Australië gingen was het niet alleen een emigratie, het was een enkele reis naar een andere planeet voor een beter leven. Nu is het alleen een verre reis, je kan net zo vaak heen en terug als je wilt en je kan, als je wilt, heel de dag met mensen in Nederland contact hebben. En als je over een tijd in Nederland terugkomt dan zal je de eerste tijd nog heel veel contact hebben met Australië en dat hoef je dan ook niet los te laten.

    Nu heb je inmiddels 5 dagen lang niets meer geschreven, hopelijk betekent dat dat je nu een beetje op gang aan het komen bent aan de andere kant van de wereld.

    Ik wens je al het goede toe en zal je blog blijven volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 7997

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: