De feestdagen in de zomer - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu De feestdagen in de zomer - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu

De feestdagen in de zomer

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Januari 2015 | Australië, Barham

24-12-13
Vandaag de laatste kerst inkopen gedaan in Echuca. Voor Shaun een foto af laten drukken van ons drieën. En voor Lauren, Lachy en de kids wat kleins. Ik kon niet langer in de wagen blijven waar ik sliep, dus moest er iets anders geregeld worden. Gelukkig kon ik bijnde broer van Lachy, Mace terrecht. Dus toen we terug kwamen heb ik al me spullen ingeladen en naar Mace gereden. Hij woont in een huisboot 5 min van Lauren vandaan. Mace was daar met 3 anderen, en in zo'n kleine ruimte werd het mij al snel te veel. Ook omdat ik die vrienden om verschillende redenen niet zo heel tof vindt. Maar ik had geen andere optie, dus spullen gedropt me jurk aangetrokken Make -up opgedaan en weer terug naar Lauren geraced. Hier was ondertussen al meer familie van haar aangekomen die het ook erg leuk vonden mij te ontmoeten. Hier een paar biertjes gedronken, en toen heeft Lachy ons (jongste zus van Lauren +vriend, vader, vriend van andere zus en Simone) naar de pub gebracht. Hier was het al best druk, wat voor ons wel erg leuk was. Wij zitten er bijna elk weekend en zijn dan blij als er 10 mensen zijn. We kennen veel mensen uit het dorp en plaatsjes hier dicht bij, dus het was leuk om iedereen te zien. Rond 24u ging de pub dicht wat wij belachelijk vonden omdat het nog super druk was... maar ze mogen niet werken op kerstdag dus iedereen moest buiten de hekken. (Verplicht hier om hekken om je pub te hebben, omdat drinken op straat verboden is)
De vader van Shaun heeft ons naar huisgebracht. Toen ik weer op de huisboot kwam was iedereen nog wakker. Ik wou naar het ontbijt om 8.30 bij Lauren dus ik lag om 1u in me nest. Maar de fijne vrienden van Mace waren nog lang niet moe dus die gingen de hele nacht door met lawaai maken. En begonnen rond 5u met de afwas te doen. Dus al met al heb ik het ontbijt niet gered omdat ik na 7u eindelijk kon slapen.
25-12-14 kerst! Omdat ik niet eerder dan om 3u lunch had heb ik simone opgehaald met Mace zijn auto en zijn we naar Aaron (werkt in de pub) zijn familie gereden ommzijn cadeautje te brengen, uiteten bij de Thai op onze kosten. Voor ons had hij een fles wijn. Daar even een biertje gedronken en toen naar Shaun gereden. Zijn cadeau gegeven, hij wou niks dus zag het niet echt aankomen. Erg leuk. Toen snel terug gereden naar Lauren waar de lunch bijna begon. Haar ouderes waren er, 2 zusjes met vriend, zus van moeder en wij als de nanny's. De hele tafel stond vol met lekker eten (foto op fb). We begonnen met een biertje, toen wijn en toen over op champagne. Je kunt je wel inbeelden hoe we ons voelden. Hier hebben we de rest van de dag door gebracht. Omdat ik er eigenlijk wel zeker van was dat ik niet bij Mace wou blijven, mochten we als we wouden wel op de bank slapen. Maar dan zouden we waarschijnlijk ook niet echt slapen, dus zijn we samen maar naar Mace gereden. Hier 'geslapen' geprobeert in ieder geval.
26-12-13 De volgende dag heb ik Mace gevraagd of hij ons en mijn spullen naar Simone haar cabin wou brengen, waar Shaun ons die middag heeft opgehaald. We zijn toen naar Tory gegaan waar we de volgende dag een boat derby zouden hebben. Dus naar Shaun gereden bootje opgehaald en Matt zijn boot ook opgehaald. Toen weer naar Tory waar we de race hebben uitgeprobeert met 4 boten. Ik zat met Ryan en Matt in een boot en Simone met Shaun. Racen door de creek over boom stronken heen ondereen brug door over twee bruggen heen en weer terug. Te leuk en gevaarlijk haha.. Na de race nog wat biertjes gedronken daar en toen bij Shaun geslapen. We hebben boxing day dus goed ingevuld.
27-12-13 Vandaag de boat derby. Om 12u begon de race en omdat ik stond te popelen om bij iemand in de boot te gaan heb ik dat gelijk maar even geregeld. Ik mocht weer met Matt en iemand anders racen. Eerst helemaal naar het einde en vanaf daar starte de race. Wij moesten als laatste starten omdat wij de beste motor hadden. En daar gingen we op volle snelheid door de creek, bij de 2e brug waar we de boot overheen moesten tillen ben ik op bakstenen gevallen dus me benen zijn goed blauw. Bijna op het einde sloeg de boot bijna nog om, maar we hebben de eindstreep gehaald. (Staat filmpje op fb) Veel bier gedronken en toen wouden de meiden een race houden. Simone en ik in Shaun zijn boot. Al snel kwamen we als laatste te liggen, toen we het eindelijk een beetje onder de knie hadden zag Simone een uitstekende boot uit het water niet. Waardoor we er met volle vaart half over heen gingen wat de boot deed kantelen. Dus met boot en al onder water. Gelukkig konden wij er wel om lachen, Shaun wat minder. Er waren anderen in de buurt die ons gelijk hielpen. Ik ging met iemand op de jetski terug die eerst ook al omviel toen we eindelijk in beweging kwamen. Bijna bij het huis kantelde de jetski weer om, leuk dat iedereen dat ook even zag... Simone werd met de boot door een andere boot terug gesleept. De nanny's hebben weer een boom geraakt. Na dat nog een paar keer in andere boten mee geraced, maar vooral veel bier gedronken. We zouden blijven slapen maar Shaun wou naar huis, dus zijn broer heeft ons naar huis gebracht.
28-12-14 Boot opgehaald toen we wakker werden en verder niet zoveel gedaan. Even film gekeken bij Shaun en toen heb ik Simone terug naar de Smit familie gebracht omdat ze de volgende dag naar Sydney zou vertrekken. Ik heb toen bij de ouders van Shaun gegeten. Om 21u kwamen Jimbo en Ryan bij Shaun om te gaan spotlighten, dus weer lekker jagen. Er was niet zoveel om op te schieten maar het was wel gezellig. Volgende keer wil ik ook schieten.
29-12-14 Vanochtend om 7u opgestaan omdat ik om 8u bij Lachy zou zijn om even te kijken bij de orange picking (new work). Ik begin komende maandag daar om 7.30.. Fijn oranges plukken de hele dag.Komt vast wel goed. Verder niet zoveel gedaan deze dag.
30-12-14 Vandaag redelijk optijd opgestaan om te kamperen voor 1 nacht. Was erg leuk, maar kende deze groep niet zo goed dus was blij dat het maar 1 nachtje was. Veel met de boot mee gevaren en helaas nog steeds niet kunnen water skiën. Ik denk dat ik nog een maandje wacht. 'S avonds in een swag achter in Shaun zijn auto geslapen, niet veel slaap gehad omdat de mensen die nog op waren enorm veel lawaai hadden.
31-12-14 Vandaag naar Yarrawonga gereden om in Bundalong new years eve te vieren. In Yarrawonga wonen Tory en Jimbo, waar wij ook verbleven die nacht. Super gaaf huis aan een lake. Rond 19u heeft een van de meiden ons maar Bundalong gereden. Het feest was bij een pub met een dj buiten, goed genoeg voor een leuk feest. Weer lekker kunnen dansen. Bijna aan het eind van het feest kregen we van mensen die beneden Tory wonen te horen dat er was ingebroken bij hun.. dus dat maakte ons lichtelijk in paniek omdat iedereen spullem binnen had liggen. Om 00.00 stond iedereen te knuffelen dus voelde me toch een beetje alleen, maar gelukkig belde pap nog even wat me erg goed deed. Rond 1.30 hebben we de bus naar huis genomen, moesten nog wel stukje wandelen. Gelukkig was er bij ons niet ingebroken. 1-1-15 een beetje kunnen uitslapen vandaag, de bende opgeruimt. En op tijd vertrokken omdat Shaun naar huis wou. De rit was enorm lang terug, en had erg veel moeite wakker te blijven. Thuis nog even kunnen skypen met mam, die new years eve ook goed heeft kunnen vieren. Erg gek om zo ver weg van elkaar te zijn, mis thuis wel steeds meer. Maar gelukkig heb ik een fijne tijd hier en genoeg om van te genieten.
2-1-15Vandaag weer lekker kunnen uitslapen wat ik erg nodig had. Was 40 graden vandaag dus ik was erg blij dat we naar Cohuna gingen met de boot. Even een hapje gegeten in de pub en nu thuis op de bank. Morgen maar weer zien wat ik ga doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 7986

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: