Australië - Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu Australië - Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu

Australië - Bali

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 April 2015 | Indonesië, Seminyak

Het bijhouden van mijn blog verloopt niet heel goed merk ik. Dus het is wel weer tijd om even de afgelopen maanden terug te halen (ook al staat het meeste ook al wel op facebook ). 9 Februari kwam mijn moeder aan op Melbourne airport aan na een lange reis, erg fijn om elkaar weer te zien na 5(?) maand. De volgende dag zijn we doorgevlogen naar Brisbane om daar een Jucy campervan op te halen. Ik had mijn moeder verteld hoe heerlijk mooi weer ik had in Australië en natuurlijk hadden we de eerste dagen alleen maar regen. Mijn moeder stapte al heel stoer in het busje om te rijden (midden in Brisbane) maar het leek me toch beter als ik eerst even ging rijden aangezien ik al aardig gewend was aan het links rijden.
Na Brisbane zijn we doorgereden naar Byron Bay. Aangezien we beide niet echt hadden gedacht dat we een tomtom zouden nodig hebben, hadden we die dus niet. Gelukkig was mijn telefoon gps aardig goed anders hadden we best wel een beetje een probleem gehad. Want het reizen viel me nog best tegen in Australië. Het Jucy busje was een beetje wennen de eerste nachten maar was best te doen. Verder zijn we langs de kust naar Sydney gereden. En aangezien mijn geheugen niet heel goed is heb ik echt geen idee welke plaatsen we nou allemaal zijn geweest. Ik heb erg genoten van de tour naar Sydney, het was erg gezellig met z'n tweeën. In Sydney hadden we een camping gevonden waar we vlak bij op de trein naar het centrum konden stappen. Heerljk om buiten de drukke stad te verblijven.Sydney was voor wel erg overweldigend omdat ik niet zo'n big city person ben. Maar was wel erg gaaf om te zien. Na Sydney zijn we door gereden naar Wagga Wagga wat tussen Sydney en Barham inlag. Dus dat was een beetje onze tussenstop. Na een nacht doorgereden naar Barham waar ik me moeder aan mijn aussie vrienden heb voorgesteld en het dorp heb laten zien. Maandags zijn we vertrokken richten het begin van de Great ocean road. Gelukkig hadden we goed weer dus het was ook mooier om alles te zien. Aan het eind van de great ocean road nog leuke plaatsen gezien en nog daar verbleven en toen door gereden naar Melbourne. Hier was het nog weer een leuk avontuur het Jucy verhuur te vinden om het busje terug te brengen. City rijden is niet me favoriet. Maar als team (mam met gps ik rijden) hebbem we het toch maar even gedaan. In Melbourne een paar fijne dagen gehad en op zondag vloog mijn moeder weer naar Nederland. Het waren 3 weken om nooit te vergeten en voel me erg trots dat ik dit met jou mocht doen.

Ik zou nog 2 maanden blijven in Barham voordat ik door zou reizen naar Bali. En ik had weer geen werk. Lauren kon mij niet meer veroorloven dus moest ik andere slaapplaats en werk gaan zoeken. Maandags ging ik met Royce mee naar de shearing shed niet met het idee dat ik werk zou krijgen. Maar na een uur werd ik aan het werk gezet en zo had ik de eerste dagen al 4 dagen rousying werk in de shed. Van 7.30 tot 17u. Soms zwaar maar erg gezellig werk. Dit heb ik tot dat ik wegging gedaan. De laatste weekenden in Barham zoveel mogelijk nog gedaan. Het laatste weekend hebben we afscheidsborrel gegeven in de pub, waar tegen onze verbazing iedereen wel op af kwam die we in onze 8 en 10 maanden hebben ontmoet. Erg gezellig. Zondag nog een laatste dagje barbi boat, en maandags moesten we er dan toch echt aan geloven. Maandag ochtend om 7u heeft Royce mij naar de bus gebracht waar Simone ook al zat te wachten. Ik had gepland niet te gaan huilen, maar helaas kon me daar niet aan houden. Toch wel erg lastig om je tweede 'thuis' te verlaten. Het was een fantastische ervaring om zo Australisch te leven en zoveel vrienden gemaakt te hebben.

Vanaf Melbourne zijn we naar Sydney gevlogen waar ik mijn eerste hostel ervaring heb gehad, prima te doen. Donderdag vloog Simone naar Bali en ik kwam er zaterdag achteraan. Had niet verwacht dat ik het zo lastig zou vinden Australië te verlaten, maar had het er toch nog wel zwaar mee. Eenmaal in Bali was ik blij dat ik weer aan de grond stond. Maar toen ik in de buurt van alle taxi chauffeurs kwam die daar stonden te wachten begon ik het liefst te rennen. Altijd even wennen de mensen van hier.. nu alweer 2 dagen Kuta gehad en nu op weg in de taxi naar Ubud. Laat me bruine tintje maar weer terug komen!
In Ubud zijn we tot donderdag gebleven. Hier naar monkeyforest geweest wat erg leuk was, zolang ze niet bij mij kwamen.Woensdag een fietstocht gedaan downhill. Was erg leuk om nu wat meer van ubud te zien dan alleen de winkels.
Donderdag zijn we met de taxi om 7u veetrokken naar een plaats waar de boten naar Gili trawangan vertrokken. We moesten ongeveer 1.40u met de boot. Gelukkig konden we boven op het dek zitten wat erg leuk was, een echt vakantie gevoel. Er zijn geen auto's op Gili dus om je te vervoeren heb je paard en wagen omm je ergens heen te brengen. Het centrum was eigenlijk 1 lange streep langs het strand. Eerste dag mooi weer gehad lekker paar uurtjes strand gepakt. 'S avonds wezen stappen, sama sama reggea bar was echt te gek hier zijn we ook elke avond heen geweest. Er is geen politie op de Gili eilanden dus drugs kan en mag overal. De karretjes met mushrooms kom je overal tegen. Vrijdag ook redelijk weer gehad hele dag op het strand door gebracht met wat locals enorm veel lol gehad. En natuurlijk weer naar sama sama geweest. Zaterdag gingen we snorkelen erg leuk, maar helaas begon het te regenen en dat ging voor de rest van de dag door. Maar het snorkelen was erg leuk. Weer naar Sama sama geweest en daar nog wat nederlanders leren kennen. Zondag weer hele dag regen, wouden eigenlijk nog naar Gili Air maar door de regen was dat niet echt de moeite waard. Dus zondag even een pedicure en massage gescoord en ergens bij een bar wat gedronken met de andere Nederlanders.
Maandag nog even op het strand gelegen en toen met de 14u boot naar het vaste land gegaan waar shuttle bussen stonden om ons te vervoeren. Wij zijn naar Sanur gebracht waar we 1 nacht zijn gebleven. Gister hebben we een taxi gepakt naar Seminyak waar we 2 nacten blijven. Gister lekker dagje strand gehad en vandaag maar weer even kijken wat op de planning staat. Hierna willen we miscchien omhoog naar Lovina. Ook moeten we ons visum en ticket voor Vietnam nog regelen dus nog genoeg te doen.
Ik vermaak me nog prima :).

  • 29 April 2015 - 08:47

    Annet:

    wat leuk om te lezen dat je het zo na je zin heb daar
    Geniet er nog maar even van!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7991

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: