Bali - Vietnam - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu Bali - Vietnam - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu

Bali - Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Mei 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Na Seminyak zijn we met (een veel te dure taxi) door gereden naar Lovina. Waar we 3 nachten zijn verbleven. De eerste dag kwamen pas laat in de middag aan dus toen hebben we niet zo veel gedaan. Alleen in de avond zat er een enorme kakkerlak op Simone haar bed, dus wij gillend maar buiten. En voor we het wisten stonden 5 jongens die kakkerlak te zoeken.
Vrijdag zijn we wezen duiken bij een eilandje vlak bij Lovina (naam vergeten of course). We werden om 8u opgehaald en moesten een uur in een busje naar de haven. Hier stond een boot voor ons klaar. Er waren een paar die gingen snorkelen maar wij waren de enige die gingen duiken. Dit was mijn eerste duik, dus ik had nooit verwacht dat het zo gaaf zou zijn. We hebben 2 duiken gemaakt eerst tot 5 meter en de 2e tot ongeveer 18 meter. Ik zat natuurlijk te snel te ademen en te spartelen dat ik de 2 de duik zonder lucht kwam te zitten. Dus ik moest naast de guide zwemmen met zijn reserve mondstuk in. S' avonds in Lovina dicht bij het strand gezeten en met wat locals gedronken.
Zaterdags zijn we om 7u opgehaald om dolfijnen te gaan kijken, ik denk dat er wel meer dan 50 boten op dezelfde plek waren om dolfijnen te zien. Maar we hebben ze kunnen zien, wel erg gaaf. Rond een uur of 10 werden we opgehaald om naar een warm water pool te gaan, moest een of ander heilig water zijn. Dus twee jongens op de scooter kwamen ons ophalen. Het was daar erg saai dus wij waren er wel snel klaar mee. Daarna weer in de regen op de scooter terug naar het hotel. S'avonds nog even weer met de locals muziek zitten maken en natuurlijk moesten ze ook even met ons op de foto.

Zondag ochtend vertrokken met een busje naar Kuta. Hier zijn we tot vrijdag gebleven. Elke dag heerlijk strand gehad, en niet te veel gedaan. Maandag wouden de Nederlandse jongens die we hadden leren kennen op Gili wel opstap in Kuta dus dit hebben we maandag en dinsdag gedaan. Erg veel lol gehad, vooral in de club Sky garden geweest. Erg gaaf, maar toch een hele rare sfeer.
Woensdag even wat dingen geregeld voor het visa voor Vietnam en pasfoto's laten maken. Dit na 2 uur door Kuta heen slenteren want we hadden geen idee waar we die pasfoto konden laten maken en de mensen dus ook niet.. Maar goed na alles voor elkaar te hebben nog weer lekker strand geweest.
S'avonds met wat locals Arak shots gedaan (lokaal drankje). En daarna met z'n drieën (sorry mam) op de scooter gestapt en uitgeweest. Was weer erg gezellig. Donderdag nog lekker weer een strand dag gehad, en het gelukkig niet weer laat gemaakt.

Vrijdag ochtend vertrokken naar Den Pasar om via Singapore naar Vietnam te vliegen. Nu in het vliegtuig en over een halfuurtje komen we aan!

Vrijdag aangekomen in Ho Chi Minh. Na 2 uur gedoe met US dollars krijgen en Indonesisch geld wisselen, hadden we eindelijk ons visum voor elkaar. Gelukkig waren onze tassen er nog bij vergeten spullen dus het zat mee. Met een taxi naar ons hotel gebracht. Niemand sprak hier Engels, en blijkbaar hadden ze ook geen idee dat we geboekt hadden. (We boeken alles via booking.com) Maar een prima kamer gekregen, en in de avond even wat eten proberen te scoren. Met hulp van uitbeelden en engels praten hebben we toch wat avond eten kunnen scoren, prima!
Volgende ochtend tot uur of 12 blijven liggen, toen even op pad geweest. We wouden wat tours gaan doen dus we probeerden een organisatie te vinden die wat tours voor ons kon boeken. Maar met 35+ graden en mensen die geen engels praten was dit niet echt een succes. Dus na een uur zoeken waren wij er wel klaar mee. Dus lekker hele dag niks gedaan. S'avonds aan de straat gegeten, wat wel erg gezellig was. Kreeg van een local nog les om met stokjes te eten, maar ik blijk niet een erg goede leerling te zijn.

Zondag naar Can Tho vertrokken, met een taxi naar het busstation van Ho Chi Minh gebracht en vanaf hier een klein busje naar Can Tho (3+ u) gereden. Bij het busstation wouden ze ons met z'n tweeën op een scooter hebben, zie je het al voor je 2 backpacks, 2 rugtassen en 3 mensen. Nee dus.. 1 voor 1 leek ons beter. Met een hele vieze chauffeur naar Can Tho gereden (was zijn oren aan het schoonmaken, toen even zijn tandenvlossen en lekkee blijven roggelen). En met 21 mensen in een veel te klein busje. Ook wel weer leuk om mee te maken. In Can Tho zijn we ook weer twee nachten gebleven. Gelukkig was hier een Engelse reisgids die ons wat tours kon uitleggen.
De volgende morgen (5.00) zijn we naar een floating market geweest in Mekong Delta. We werden met de scooter bij het hotel opgehaald en op de rivier met een klein bootje voot ons tweeën. We hadden een man die geen Engels sprak dus dat was goeie gesprekken op het bootje. Wel had hij een vers stokbrood en wat banaantjes voor ons.. ontbijt met zonsopgang in een bootje toch leuk. Bij de floating market waren we een hele verschijnsel want iedereen bleef staren. Gelukkig kwamen ze niet zoals in Thailand constant bij je boot. De man die ons bootje bestuurde ging steeds wat fruit voor ons scoren wat wel erg lief was. Rond 12u waren we terug in het hotel en hebben ook niks meer gedaan daarna.

Dinsdag hadden we een scooter naar het busstation om 6.45. Na 2 uur wachten gingen we dan eindelijk met weer een te klein busje zonder airco op weg naar Rach Gia. Gelukkig hadden we een goed ontbij gehad (not).. dus de bus reis ging geweldig. ( ik had nog geprobeerd eten te scoren, maar niemand verstond me. Dus ik was er klaar mee) Onderweg gaf een man die ook in het busje gaf ons nog wat te drinken, blijkbaar zagen we eruit alsof we dat nog wel nodig hadden. Onze boot naar Phu Quoc zou gaan om 1.30, maar aangezien onze buschauffeur en fijne om route nam gingen we dat natuurlijk nooit redden. Eenmaal in Rach Gia begreep natuurlijk niemand ons dat wij snel naar de haven moesten. En wij begrepen hun ook niet. Maar na een tijdje hebben ze ons toch op de scooter in de stromende regen.. waardoor iemand achter mij ook nog heel hard met scooter en al onderuit ging, (ik hou niet van scooters) naar het hotel gebracht. Want we waren natuurlijk te laat voor de boot. Dus maar een nachtje in Rach Gia gebleven.

Volgende ochtend met de 8u boot vertrokken naar Phu Quoc, gelukkig kunnen ze hier wel Engels. Hier verblijven we 3 nachten en als het bevalt en het weer mee zit langer. Ons plan is om misschien vrijwilligers werk te gaan doen voor een weekje omdat we eigenlijk wel weer een keer moe naar bed willen, en niet uit verveling. Misschien klinkt het heel stom, maar we moeten nog echt even inkomen hier in Vietnam. Dit gaat ons vast en zeker lukken. Lol hebben we zeker!!!