Even een update.. - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu Even een update.. - Reisverslag uit Barham, Australië van Sanne Beekhuis - WaarBenJij.nu

Even een update..

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2014 | Australië, Barham

Even een update hoe het hier nu gaat. 2 super leuke weken gehad bij de Mathers familie erg veel dingen geleerd en veel mensen leren kennen. Zaterdag naar Shaun geweest, zijn ouders zijn bevriend met de Smit familie. Hier zijn we gaan schieten wat erg gaaf was en wezen quad rijden.

Quad rijd was ook heel gaaf minder leuk einde. Zat samen met Simone op de quad wat overigens heel goed ging. Helaas kon ik 1 boom niet ontwijken en ben er vol tegen aan gereden. Last van me pols maar verder oké. 'S avonds naar de pub geweest daar eten met Simone en Shaun en een zak ijs op me pols omdat er een emorm ei op zat. Iedereen in de pub in paniek en wouden dat ik naar het ziekenhuis ging. Ik voelde me prima (moet zeggen dat ik toen aardig wat biertjes al op had). Tot dat een politie agent toevallig de pub in kwam en me de order gaf naae het ziekenhuis te gaan. Hier een gips laag boven op me pols gekregen en daarna natuurlijk weer lekker de pub in gegaan.

Volgende dag weer naar familie smit gegaan en omdat hij dokter is even naar laten kijken. Hij zei gelijk dat ik foto's nodig had. Dus gister naar Kerang ziekenhuis geweest voor foto's, hier bleek het inderdaad gebroken te zijn. Maar nou heb ik dus net wat gebrokem want te maken heeft met de beweging van je pols..(intraarticular distal radius zo iets) en dus belangrijk. Morgen ga ik met Shaun naar een specialist in Bendigo voor ct scan en dan is het afwachten of het operatie word of niet.

Aangezien dat ik dus sowieso 8-12 week gips moet en fysio ben ik me werk al kwijt omdat ik niet de zorg kan dragen voor 5 kids. Want ik kan ook niet rijden, sterker nog ik kan nog niet eens me eigen veterstrikken nu.

Dus het is even afwachten of ik alles hier doe of terug kom naar nederland.

• 07 Oktober 2014 - 07:19

Maaike:

Dat valt tegen!
    Sterkte inieder geval
    hoop dat je in Australië kan blijven en niet geopereerd hoeft te worden
    laat je t ff weten?xx maaike

• 07 Oktober 2014 - 08:20

Conny:

Balen zeg, hoop inderdaad dat je daar mag blijven.
    Succes morgen!

• 07 Oktober 2014 - 10:45

Paula En Marc:

Jemig wat ongelooflijk balen zeg! En zo krijgt het ineens een andere wending, hoe bizar. We hopen dat verder leed je bespaard zal blijven en dat je op één of andere manier je reisdoel daar kan verwezenlijken. Heel veel beterschap! Groetjes Marc en Paula

• 07 Oktober 2014 - 13:01

Linda:

Hè San, dat zou wel heel erg balen zijn!!!!! Ben je net in één van de mooiste landen ter wereld en dan dit :-(. Ik hoop dat alles goed gaat komen! Sterkte, succes en beterschap :-)

• 07 Oktober 2014 - 19:07

Marga De Vries:

Och wat vervelend meid. Misschien komt het nog goed? In ieder geval sterkte en een dikke smok van Derk en mij!

• 07 Oktober 2014 - 21:29

Harm Jan Verweij:

Dag Sanne,

“Intra articular distal radius” betekent dat het uiteinde van het spaakbeen in je pols afgebroken is. Het spaakbeen is één van de twee lange botten in je onderarm. Als de breuk zodanig is dat het afgebroken deel gewoon in de goede positie is blijven liggen dan wordt er alleen een gipsverband omgedaan totdat de breuk weer geheeld is. Is het afgebroken gedeelte niet op zijn plaats is gebleven dan wordt die weer op zijn plaats gezet. Soms lukt dit zonder operatie maar vaker is er een kleine operatie voor nodig. Het weer op zijn plaats zetten van het afgebroken deel heet “reduction” in het medische Engels, praten ze in gewone mensentaal dan heeft men het meestal over “allignment.”

Reken voor het weer vastgroeien van de breuk op 6 weken. Daarna heb je fysiotherapie nodig om de boel weer aan de gang te krijgen. Die 8-12 weken gips moet haast wel een misverstand zijn.

Ik hoop niet dat dit ongeluk een vroegtijdig einde betekent van je Australische avontuur. Je bent er nog maar net en je begon het nog maar net naar je zin te krijgen. Als je het financieel kan veroorloven dan zou ik blijven. Tegenslagen horen nu eenmaal bij het leven en zijn er om te boven te komen. Misschien dat je met enige aanpassingen in staat bent je plannen daar alsnog waar te maken.

Goed dat je weer eens van je hebt laten horen op je blog. Ik wens je sterkte toe.

• 08 Oktober 2014 - 20:23

Herma:

Hoi Sanne,

Wat een vervelend begin. Wel balen zeg. Hopelijk kan je daar blijven en de volgende periode bij de familie werken. Misschien is dat te regelen???? Kan je toch eerst backpacken en dan maar slippers aan.
    Ik hoop dat alles goed uitpakt voor je, ik zal duimen.

Groetjes en sterkte van ons xxxx